Fouten die uw bezoekers weg jagen

U heeft de grote sprong gewaagd, door uw eigen website te ontwikkelen. Gefeliciteerd! Een goede eerste indruk van uw website is belangrijk op het Internet. Onderzoekers hebben aangetoond dat website eigenaren twee seconden hebben om een goede indruk achter te laten bij hun bezoekers. Uw bezoekers zullen uw website binnen twee seconden beoordelen op professionaliteit en informatie waar de bezoeker naar zoekt. Het is een feit dat een website 1/3 deel van haar potentiële klanten kwijt kan raken door een slecht ontwerp van de website. Bekijk uw website eens kritisch en vraag een vriend om een eerlijke mening te geven over uw website. Komt de website professioneel over? Zijn de afbeeldingen helder en van goede kwaliteit? Is de formattering, grootte en kleur van de lettertype consistent over de gehele website? Of komt de website amateuristisch over zodra de website geladen is.

Dit zijn de meest gemaakte fouten die een website eigenaar of ontwerper kan maken waardoor de bezoekers uw website links laten liggen. Verbeter de volgende fouten om uw bezoekers langer op de website te houden en uw boodschap ontvangen:

Fout: Uw plaats het bericht “Under Construction” of “Website in aanbouw” over de gehele website.
Wanneer u deze teksten over de gehele website plaatst geeft u maar een boodschap en dat is erg onprofessioneel. De ervaren website bouwer weten dat timing de lancering van een website succesvoller maakt wanneer deze volledig opgeleverd is en is bovendien effectiever dan de website te vroeg te lanceren.
Oplossing:
Heb geduld. Wacht tot de website compleet is voordat u begint met het lanceren van de website. Op deze manier zullen uw bezoekers onder de indruk zijn en zullen zij sneller vertrouwen in uw bedrijf krijgen. Zij zullen zich niet ongemakkelijk voelen en de website wegklikken omdat de website onprofessioneel overkomt bij elke “Under Construction” of “Website in aanbouw” tekst.

Fout: Uw plaatst een gekleurde teller op elke webpagina als teken van voorruitgang.
De waarheid is dat iedereen weet dat een teller op elke getal gezet kan worden. De teller kan op 0 of op 10.000 gezet worden. Dit levert alleen negatieve vragen op. Hierdoor kan de website de bezoeker afschrikken in plaats van aantrekken. Waarom zou u een negatief boodschap willen geven terwijl u dat niet wilt.
Oplossing:
Wilt u uw statistieken bijhouden? Bekijk dan de statistieken van uw webserver of webprovider. U kunt zelfs Google Analytics gebruiken om leesbare en bruikbare statistieken te krijgen.

Fout: U zet geen copyright op uw website.
Er zijn nog steeds website eigenaren die niet weten dat hun copyright effectief is wanneer zij hun eigen unieke / creatieve informatie op hun website plaatsen. Zij geven hierdoor kostbare informatie weg die ze zelf geschreven hebben.
Oplossing:
Bent u de eigenaar van de informatie op uw website, laat dit dan ook weten. Plaats een copyright tekst onderaan op elke webpagina.

Fout: U schrijft saaie, lange en soms ingewikkelde webteksten.
Het vertraagd het begrijpend lezen als de lezers de webteksten niet snel begrijpen. Uw bezoekers zullen echt geen woordenboek raadplegen als zij uw teksten niet begrijpen. Zij zullen uw website spoedig verlaten.
Oplossing:
Investeer tijd in het schrijven van uw webteksten. Hou het simpel. Verwijder ingewikkelde jargon of teveel woorden die hetzelfde beschrijven. Gebruik simpele woorden in korte maar krachtige zinnen.

Fout: U faalt in het overbrengen van de voordelen van uw producten en diensten.
De meeste bezoekers weten niet wat uw producten en diensten voor hun kunnen betekenen. De vraag “wat krijg ik” is wat iedereen zich afvraagt. Als deze vraag niet snel beantwoord wordt, zullen zij uw website verlaten voordat u heeft kunnen vaststellen wat hun behoefte was.
Oplossing:
Maak het makkelijk voor de bezoeker. Plaats uw voordelen in vetgedrukte titels, links en alt teksten bij uw afbeeldingen. De eerste impressie van uw website is dus erg belangrijk. Volg deze simpele tips op en stop met het wegsturen van uw bezoekers. Gebruik de eerste twee seconden om uw bezoekers te imponeren met en simpele ontwerp dat uw boodschap effectief overbrengt.
Gerelateerd « Web 2.0