KPN lanceert charmeoffensief om klanten te behouden

KPN zal een charmeoffensief beginnen om klanten te behouden. Nu de telecomoperator de prijzen van de abonnementen per september fors gaat verhogen, begint KPN uit voorzorg met een charmeoffensief. Er bestaat een grote angst voor klantverlies na de aangekondigde prijsverhogingen. “We willen uitleggen waarom deze prijsstijgingen echt nodig zijn”, aldus een woordvoerder van KPN.

Met een ludiek filmpje wordt er aan het publiek uitgelegd wat er de afgelopen jaren allemaal veranderd is op het gebied van mobiel gebruik. Op een komische manier worden er bijvoorbeeld mobieltjes van vroeger getoond. Zo zien we een groepje vaders uit de tijd van flippo’s die met de eerste mobiele telefoons rondlopen.

Aan het einde van de video legt KPN nogmaals uit waarom de prijsstijgingen nodig zijn. Het mobiele gebruik is de laatste jaren zo sterk veranderd dat de verhogingen echt nodig zijn. Zo maakt men tegenwoordig minder gebruik van het sturen van sms’jes en het telefoneren. Tegenwoordig besteden veel meer mensen hun abonnementskosten aan Internet op de mobiel, mobiele applicaties als WhatsApp, Facebook en andere communicatiemiddelen.